Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kommunal flytebrygge – ny brygge er montert

Kommunen har nå fått den nye flytebrygga på plass i Burfjord. Den gamle flytebrygga i tre er byttet ut med en større i betong. Denne nye er 4,0 m * 19.2, og er større og har en større kapasitet enn den gamle.

IMG20230619072223

Invitasjon til lag og foreninger - del kontaktinformasjonen for bedre samarbeid

Kvænangen kommune ønsker å styrke samarbeidet med dere og legge til rette for en enklere kommunikasjon. Derfor inviterer vi herved alle lag og foreninger i kommunen til å sende inn deres kontaktinformasjon. Ved å dele denne informasjonen med oss, vil vi kunne opprettholde et mer effektivt og oppdatert samarbeid.

Illustrasjonsfoto: pixabay.com

Søkbare tilskuddsmidler kommunalt næringsfond

Små og mellomstore bedrifter kan søke om tilskudd fra det kommunale næringsfondet. Dette fondet er for innværende år på 750 000,- kroner.

Dronefoto: havneområde i Burfjord

Folkemøte i forbindelse med utredning av oppvekstsenter

Kvænangen kommune har igangsatt utredning av oppvekstsenter sør for Baddereidet i tråd med kommunestyrets vedtak i budsjett for 2022. I forbindelse med utredningen ønsker kommunen et folkemøte på Badderen grendehus tirsdag 18. april kl. 18.00 til 19.30

Illustrasjonsfoto: pexels.com

Utlysning av tilskudd til tiltak i beiteområder

Kvænangen kommune har fått tildelt midler til ordningen "tiltak i beiteområder". Formålet med tilskuddet er å legge til rette for best mulig utnyttelse av beite i utmark, redusere tap av dyr på utmarksbeite og fremme fellestiltak i beiteområdene.

Utmarksbeiter er en viktig ressurs. Foto pixabay