Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
16. mars kl. 13:00

Samleside om Koronaviruset

Les mer clear
  • Lover og forskrifter

    Dette er en lovpålagt tjeneste. Se helse- og omsorgstjenesteloven §§ 3-1 og 3-2. Se også pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 7.

    Lover

    Forvaltningsloven
    Helse- og omsorgstjenesteloven
    Helsepersonelloven
    Pasient- og brukerrettighetsloven

    Forskrifter

    Forskrift om habilitering og rehabilitering

    Kvalitetsforskrift for pleie- og omsorgstjenestene

    Verdighetsgarantiforskriften

    Retningslinjer

    Rett til egen tros- og livssynsutøvelse

    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    For mer informasjon om hjemmesykepleien, les om hjemmesykepleien på kommunens nettsider.

    Vedlegg

    Du må legge ved fullmakt hvis det er noen som søker for deg.

    Søknadsfrist


  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Normalt vil vi komme på hjemmebesøk. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

    Saksbehandlingstid

    Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

    Klagemulighet

    Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, kan du klage videre til helsetilsynet i fylket.

    Du kan også klage på selve utførelsen av tjenesten. Klagen sender du til kommunen eller direkte til tjenesteyteren.

    Du kan også klage til fylkesmannen i ditt fylke over uforsvarlig utførelse av tjenesten, utilstrekkelig eller gal informasjon eller brudd på taushetsplikten.
     
    Skulle det skje en svært alvorlig hendelse i forbindelse med tjenesten kan du som pårørende eller pasient sende en varsling direkte til Statens helsetilsyn på telefonnummer 474 86 882.
  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Pleie- og omsorgstjenesten i Kvænangen hjemmebaserte tjenester
    Postadresse:Rådhuset 9161 BURFJORD
    Besøksadresse:9161 BURFJORD
  • Andre opplysninger
    Oppdatert:
    2017-01-30 09:17