Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Folkemøte i forbindelse med utredning av oppvekstsenter

Kvænangen kommune har igangsatt utredning av oppvekstsenter sør for Baddereidet i tråd med kommunestyrets vedtak i budsjett for 2022. I forbindelse med utredningen ønsker kommunen et folkemøte på Badderen grendehus tirsdag 18. april kl. 18.00 til 19.30

Illustrasjonsfoto: pexels.com

Sommerjobb til ungdom i Kvænangen kommune

Kvænangen kommune tilbyr sommerarbeidsplasser til skoleungdom som er hjemmehørende i Kvænangen. Ordningen er spesielt tilrettelagt for de som går ut av 10. klasse eller går på videregående skole. De kan få inntil 3 ukers sommerarbeid i kommunen.

Illustrasjonsbilde: Pixabay.com

Innføringskurs i nordsamisk – Samisk som fremmedspråk, SAM-1031, 20 stp.

Návuona/Samisk språksenter starter opp med innføringskurs i samisk som fremmedspråk, lytting og muntlig kommunikasjon, januar 2023. Kurset er på ca 200 timer og har fokus på lytting, muntlig kommunikasjon, tekstforståelse og fordypelse i noen temaer.

Illustrasjonsbilde:

Program språkuka V43 / Giellavahkku programmá

Her finner dere vårt program for språkuka som gir oversikt over hva som skjer hvor og når.

Sett av datoene 24. - 30. oktober 2022 (uke 43) til den samiske språkuka.

Målet med Samisk språkuke er å løfte statusen til de samiske språkene, og øke kunnskap om samiske språk og kultur i hele samfunnet. Nettopp denne uka skal de samiske språkene høres og synes over alt.

Samisk språkuke har egen nettside, med program, ressurser og informasjon om språkuka.

Les mer: https://www.giellavahkku.org

Illustrasjonsbilde: